HANDELSBETINGELSER
Generelle oplysninger
ZACHO design
Brand: nuom er et brand under ZACHO design
CVR-nr. 34996016
Adresse: Solsortvej 99, 2000 Frederiksberg
Mailadresse: info@nuom.dk
Telefonnummer: 40200860
Generelt
Nærværende handels- og leveringsbetingelser gælder for alle køb foretaget på www.nuom.dk og er derfor udelukkende omfattet af regler og betingelser gældende herfor. For erhvervskunder gælder endvidere de aftalte almindelige salgs- og leveringsbetingelser.
Betaling
Priserne på www.nuom.dk er dagspriser, angivet i danske kroner og inklusive 25% moms for privatkunder og for erhvervs- og offentlige kunder, medmindre andet er angivet. De angivne priser gælder kun for ordrer til levering i Danmark, ikke omfattende Grønland, Færøerne. Der tages forbehold for evt. afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl.
Betaling
De mulige betalingsformer på www.nuom.dk er:
Dankort
VISA
VISA Elektron
Mastercard
Eurocard
Forbrugsforeningen
MobilePay
Proff Service erhvervskort
Der tages ikke gebyr ved betaling på www.nuom.dk og beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes. Det bemærkes, at der aldrig kan trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
ZACHO design har ejendomsretten til de solgte varer, uanset om levering har fundet sted, indtil hele købesummen og eventuelle renter og/eller gebyrer er betalt.
Rabatter i alle former kan ikke kombineres.
Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.
Vi tager ikke kortgebyrer for de betalingsmuligheder, der er i shoppen www.nuom.dk
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@nuom.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Transportskader
Du bedes undersøge dine varer med det samme, når du modtager forsendelsen. Hvis der er synlige skader på forsendelsen, skal du notere dette på fragtbrevet, når du underskriver for modtagelsen. Hvis du konstaterer, at varerne er beskadiget, skal du straks give os besked herom.
For erhvervskunder gælder endvidere de aftalte almindelige salgs- og leveringsbetingelser.
Fortrydelse af en del af købet
I forbrugerkøb, hvor bestillingen af varer foretages via internettet, har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.
Har du købt flere varer på én ordre, kan du vælge at fortryde enkelte dele af købet, men da tilbagebetales fragtomkostningerne ikke.
Betingelsen for anvendelse af fortrydelsesretten er, at du senest 14 dage efter modtagelse af varen giver Linen loop besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail, telefon eller lignende, og heri skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.
Hent fortydelsesformular (ret til og gem som PDF)
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
Send altid emballagen med retur for at sikre varens fulde værdi.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Anvendelse af fortrydelses- og returret:
Før returnering og senest 14 dage efter, at du har modtaget din vare, bedes du kontakte ZACHO designs e-shop Linen Loop:
· E-mail: info@nuom.dk
· Tel: 40200860
Varen sendes til:
ZACHO design (nuom)
Solsortvej 99
2000 Frederiksberg
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Ordren skal sendes retur senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Husk altid at vedlægge kopi af købsfakturaen, med tydelig angivelse af det oplyste returnummer.
Risikoen samt omkostningerne i forbindelse med tilbagelevering af ordren påhviler forbrugeren.
Hvis du vælger at gøre brug af din fortrydelsesret, refunderer Linen loop alle betalinger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af anden leveringsform end standardleveringen fra www.nuom.dk) uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelsen om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Linen loop forbeholder sig dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil varen er modtaget retur, medmindre der kan fremlægges dokumentation for, at varen er returneret.
Bemærk, at varer der sendes retur uden porto, pr. efterkrav eller uden omdeling, nægtes modtaget af ZACHO design (Linen Loop).
Undtaget fortrydelses- og returretten er tjenesteydelser, tilbudsvarer og specialfremstillede varer.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten.
Der henvises i øvrigt til købelovens §78 for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.
Varen sendes til:
ZACHO design (nuom)
Solsortvej 99
2000 Frederiksberg
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Bemærk, at varer der sendes retur uden porto, pr. efterkrav eller uden omdeling, nægtes modtaget af nuom.
Persondatapolitik
For at kunne gennemføre et køb på www.nuom.dk skal du som minimum oplyse følgende: Navn, adresse, postnr., by, telefonnummer og e-mailadresse. Disse data transmitteres og lagres elektronisk i ukrypteret form, og gemmes i 5 år fra udgangen af det år, hvori de er indsamlet, jf. bogføringsloven.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med data behandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på nuom.dk er ZACHO design, som benytter Dan domain som host og e-shop udbyder.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@nuom.dk.
Fragt- og leveringsvilkår
Fragt- og leveringsvilkår for nuom Webshop, gældende for levering til både private, erhvervs- og offentlige kunder.
www.nuom.dk benytter både pakkedistributør og fragtmand.
Ved varer op til ca. 20 kg. vil pakkedistributør som udgangspunkt benyttes, hvorimod større varer partier fragtmand. www.nuom.dk afgør alene hvilken fragtmetode, der anvendes til den pågældende forsendelse.
Den forventede leveringstid fremgår af www.nuom.dk, er typisk 1-4 hverdage for leverancer til private. Varerne leveres på hverdage indenfor normal arbejdstid.
Efter afsendelse af dine varer, vil du modtage en e-mail med link til et track’n trace nummer (husk at tjekke dit spamfilter, såfremt du ikke har modtaget denne). Bemærk venligst, at en ordre kan splittes i flere leveringer og muligvis leveres over flere dage. I sådanne tilfælde vil du modtage et track’n trace nummer pr. levering.
Varer leveret med fragtmand, leveres som udgangspunkt til kantsten, ved fast underlag og i gadeplan. Forudsætningerne omkring fast underlag og gadeplan, gør sig også gældende ved tilvalg af en 'må stilles' mulighed. Pakker sendt med pakkedistributør leveres til dør eller til valgte udleveringssted.
Såfremt du ikke er hjemme ved levering, vil pakker efterfølgende kunne afhentes på det nærmeste posthus / udleveringssted, hvorimod varer forsøgt leveret med fragtmand, vil blive taget med retur til centralen og genudkørsel kan derefter aftales, mod betaling.
Hvis modtager har ønsket levering, hvor varen kan leveres i henhold til modtages instruktion, uden kvittering, vil ansvaret for varen overgå til modtager når varen er leveret af pakkedistributøren eller vognmanden.
Fragtprisen for din ordre afhænger af, hvilke typer varer der bestilles. Fragtbeløbet vil fremgå af kurven, efterhånden som der tilføjes varer hertil. Fragtpriser er baseret på levering fra Linen Loops webshop-lager.
Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Linen Loops’ grossister.
Prisen for leveringen fremgå af ordrebekræftelsen.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte lz@nuom.dk att. Linda Zacho. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 13.02.2021